Followers

Thursday, November 20, 2008

Kuantan..tunggu kami !!

Selepas subuh ni, kami bersama bakal pengantin..Baihaqi (UIA jugak) akan bertolak ke Kuantan. Kami konvoi bertiga dengan "Honda Wave 100 warne biru gelap" kami yg berjasa itu.
Setibanya di Kuantan, Bai balik umah..dn kami akn menjelajah bndar Kuantan itu..
dan seterusnya meneruskan perjalanan ke Rompin, Pahang dn bermalam utk tempoh yg belum diketahui...
dan akan menruskan perjalanan ke Kulai, Johor..
seterusnya majlis perkahwinan abang yg akn berlangsung di Melaka..
Destinasi terakhir...pulang ke Gombak yg indah.
Indah ke...la la la..

Wednesday, November 19, 2008

Selamat Hari Jadi untuk Mak!!


Kekadang aku terfikir adakah wanita lain selainmu?
Yang dapat merasa sedu-sedanku
Menjadi bintang tika gerhana
Menjadi mentari tika gelita

Kekadang aku terfikir adakah wanita lain sejujurmu?
Yang dapat menyatakan kebenaran
Dalam perjalanan
Yang mampu merasa kepahitan
Di sebalik alpa kemanisan

Tapi aku tidak dapat menipu hatiku
Lalu noktahlah segala fikirku
Tiada wanita sebegitu dalam hidupku
Selainmu!

SALAM ULANGTAHUN KELAHIRAN
YANG KE-50..
buat maa yg amat qila kasihi..
semoga sentiasa berbahagia di samping suami tersayang..
rinduuu sgt kt mak!!

dari izu dan qila..=)

Tuesday, November 18, 2008

Selesai lagi satu projek....

Ni kad kahwin abang-abang izu yg baru siap di'design'. Yg sbelah kanan ni abang izu no.2 (angah) yang dah selamat diijabkabulkan 16 Ogos lalu di Kuantan. Kira ni nak sambut menantu la. Buat serentak dengan Alang (abg no.3; kad sebelah kiri). Alang ni baru nak nikah 21 Disember ni dekat Ayer Paabas, Alor Gajah. Boleh rujuk kat peta pada kad. Sapa-sapa yang kenal dan ada kelapangan untuk hadir dijemput dengan segala hormatnya. Sila sila...

..selamat hari lahir sayang...

::12 november 08::

hari itu...kami sibuk mengemas rumah. almaklumlah..kami baru dapat katil baru..ade orang bagi. bersyukur sgt2 la..mmg pernah cadang nk beli katil sebijik. bwah katil boleh simpan byk barang. jadi kami pun merombak semula susunan rumah sebab katil tu agak lebar. rumah kecik je..
sambil2 mengemas tue, I always think how should I celebrate my hubby's birthday tomorrow..ya Allah, tinggal sejam lebih lg nih!! tengok hp..oh,masih ade kredit berbaki 3sen. hah, bolehla..
jari-jemari qila pun menari2 di atas hp nokia itu untuk mesej jiran sebelah (uia jgk..faisal+k.lia) mintak tolong belikan kek pastu bwak ke rumah tpat jam 12 nnti..dan smpat pesan walaupun dgn kredit yg terhad.."jgn smpai terkantoi pd izu ye!" hehe..

jam menghampiri 12 tgh malam..
qila dh standby dgn baju dn tudung kt dapur..nk pakai siap dlm b.air. sbb kjap lagi msti si faisal dgn k.lia dtg. tapi...takkan qila nk pakai siap2..nnti kantoila. tetibe pakai lelawo mlm2 ni..buang tebiat ke...
suddenly...


::13 november 08::
tepat pukul 12.00am

"assalamualaikum!!..hafiz, tlg tengokkan laptop kitorg ni. ade virus la.."

alamak, diorang dh smpai! qila buat2 nk msuk toilet. izu yg g tengok dorg kt depan..

bukak je grill rumah tu......"happy birthday!!!.."

ape lagi..terkejut beruk la die..tengok org dtg bwak kek tgh2 mlm..utk die plak tue!
faisal+k.lia: "hihi...sorry..ni bkan plan kitorang. sume ni plan...............qila!"
hah?! lagi la izu terkejut! die mmg tak expect langsung. mane taknye, kitorang tgh sibuk mgemas rumah. rumah pun tgh tak rupe rumah dah.

alhamdulillah...perancangan last minute menjadi! walaupun izu dgn baju tidonye..xkisahla..janji qila dpt celebrate birthday die..
terima kasih jugak buat jiran yg sudi bersubahat..hehe..
selamat hari lahir sayang!! (^_^)






"meh suap sket meh...." santun qila..


faisal: "kitorang pun nak suap2 jugak.."