Followers

Tuesday, October 18, 2011

Antenatal check-up (ke-8)

Bismillah..

Hari ini Qila ada appointment spt biasa..yg bezanya hr ni xkena amik darah spt appt2 yg dulu..sbb darah akan diambil sebulan sekali je..ni baru 1st-time appt 2 mggu sekali.

Dan hr ini jugak antara yg terlama la Qila rase pernah Qila tggu..Qila dtg dlm pukul 9.35am..pukul 10.30am, nama qila masih belum dipanggil. Sampai rasa mcm nak pitam tetibe td..ntah kenapa..mgkin sbb xmakan lg agaknya. Maka Encik Iju pun terus la ke cafe utk beli roti bg mengalas perut yg kosong td. Terima kasih lalink!=))

Setelah nama dipanggil, baru Qila tahu yg hr ni adalah hr berjumpa doktor. Nmpaknya lagi lamalah menunggu..Tengok skrin angka giliran tu mcm lmbt je gerak, kami ke cafe skali lg..kali ni Qila makanla sepinggan bihun..segelas milo..Alhamdulillah..brula rasa normal skit badan..hehe..

Di bilik doktor, doktor agak terkejut bila tau yg Qila xpernah discan walau sekali..(haa, tau terkejut..byk kali dh tnye..haha)..smpai Qila bt scan sndri di luar. Doktor minta Qila bwak report scan tu esok..

Dan satu lagi!!

Esok...awk kena bt ujian air gula ye..sbb awak ada sejarah keguguran masa anak pertama dulu.

haa???...ad0oii...sy pun kena jugak ke..dlm hati terfikir..biasanya yg bt ujian ni, yg beratnya naik mendadak dlm sebulan tu. Setakat ni, rasanya ok je semua..xexpect pulak kena jugak ujian perasaan dn jiwa ni..huhu..esok pulak tu..

So, mlm ni kena puasa la..start pukul 10mlm ke atas, dh xblh mkn..sbb esok pkul 8pg, dh kena dtg klinik semula utk bt ujian ni.

"ummmm...air gula tu best jela..sape kate nk muntah2.." (ayat penyedap hati..)



Truly,