Followers

Friday, August 1, 2008

Semuanya bertambah baik..

Library,

Petang semalam tak ada air...
Habis, pening...takut ketiadaan air ni berpanjangan. Merintih seketika bila mengenangkan rumah kami pakai air 'direct'. Air tak kluar bermakne memang tak de air la. Qila: "Alamak..mcmane ni?? kite guna air dalam 'mineral pot' la".. (bila rasa nak guna)

Lebih kurang 2.30ptg kami menuju ke uia dengan 'wave100warnebirugelap' tu.
Kelas 3.30ptg. Tapi kena pergi awal sebab qila committee wireless, nak jage registration..dgn nak setup wireless laptop qila. Kelmarin, laptop tu buat perangai. Izu format je terus. Settle.

Lebih kurang 6.32ptg, kami dapat rasakan 'bahawa sesungguhnya' Allah dengar rintihan kami tghari tadi. Dikurniakan air lebih dari perlu. Bayangkan, duduk kat tingkat 3 pun boleh jd mangsa banjir...

Air naik sampai 2 inci kat lantai dapur. Siap mengalir keluar ikut pintu depan lagi..dan terus mengalir hingga ke parking kereta kt bawah (dr tgkat3 tu). Patut la depan rumah ade air mase sampai td. Dalam hati izu, "mamat mane la main simbah2 air depan rumah nih..hampess!". Alih2, sendiri buat hal..'tak tutup paip mase keluar rumah tadi'.

Habis lantai kt rumah..Banyak benda basah. 'Karpet' ruang tamu, alas meja, barang2 dapur (klu takde rak pinggan dgn gas tu, blh terapung tikar getah 2 gaknye)...suratkhabar la yang paling banyak. Letih+sengal badan ni nak basuh tikar2 dan karpet2 yang besar2 tu, nak mengelap lntai2 yg basah. Pulak tu, takde saliran air kat lantai dapur. Terpksalah buang air banjir td ke dlm b.air mggunakan penyodok smpah. Satu lagi..tilam kekabu..yg sifatnye menyerap air tu. Dahla besar+berat. Pastu bile jemur kt tembok, kekabunye bkumpul stempat. Dah takde rupe tilam..huhu..

Pun begitu, izu dan qila masih perlu dan sangat bersyukur sebab cpu komputer tak kena air. Ditakdirkan mase kemas2 rumah haritu, terdetik di hati nak letak cpu komputer tinggi sikit. Alhamdulillah..

Apepun, bersangka baik pada Allah itu terrrsangat perlu. Segala yang berlaku ada hikmahya. Rumah kami pun makin tersusun. Dapur pun dah bersih. Semuanya bertambah baik..insyaAllah.

0 comments: